יום ראשון, 29 בנובמבר 2015

משרד עו"ד נועם קוריס ושות' - על מי חל הפרסום וזהות הנפגע בדיני לשון הרע



בס"ד

על מי חל חובת הפרסום וזהות הנפגע בדיני לשון ברע

 מאת מאיר סגל ממשרד עו"ד נועם קוריס

האחריות לפרסום

האחריות לפרסום חלה באופן עקרוני על המפרסם הישיר. החוק קובע בסעיף 7 כי על העוולה האזרחית יחולו הוראות פקודת הנזיקין העוסקות באחריות שילוחית. הוראות אלו מרחיבות את האחריות לפרסום גם למעגל האנשים המסייעים או מייעצים לפרסום, וכן למעבידיו או שולחיו של 



מהי בדיוק התרת נישואין


נכתב על ידי <a href="https://www.articles.co.il/author/2358">אילנה בירקין</a>


כשאנו מדברים על מהלך מוכר פחות כמו התרת נישואין אנו מדברים על כך שיש בישראל של היום זוגות מעורבים. זוגות אלו יכולים להיות אישה יהודייה ובעל מוסלמי למשל. חשוב להבין שגם אם מדובר בבני זוג מאותה דת, הרי שגם כאן נעשית פעולה זו של התרה בהתאם למנהגי הדת של כל זוג ובהתאם לאותן הלכות שמאפיינות את צורת החיים שלהם.

תחילתו של התהליך המיוחד
באופן די ברור הרי שמהלכים שונים הקשורים לבני זוג בישראל הם כאלו שמגיעים אל הערכאות המתאימות לשם כך. אחרי הכול גם הרצון העז להתגרש או לפרק מערכת זוגית חוקית הוא כזה שאינו יכול להתבצע בצורה עצמאית. לכן גם בכל הקשור למהלך של התרת נישואין, מתחיל תהליך שבו נעשית פנייה מסודרת של עורכי דין לגירושין אל בית המשפט לענייני משפחה במחוז הרלוונטי.

בית משפט זה בוחן את הבקשה שהוצגה בפניו על מנת שיוכל לקבוע איזו ערכאה מדויקת היא זו שתטפל בעניינם של בני הזוג. כך מתחיל תהליך רלוונטי שתואם לסוג הקשר בין בני הזוג בכל הקשור לדתם או לעירוב שהם מציגים. בסופו של דבר מוענקת תעודה חוקית שמציגה את בני הזוג ככאלו שהותרו נישואיהן, ומעתה והלאה הם יכולים להינשא מחדש לאדם שאיתו הם בוחרים לחלוק את חייהם.

מה קורה במקרים של נישואים אזרחיים
מאחר ואנו חיים בעולם מודרני הרבה יותר מאשר בעבר, הרי שאנו יכולים לראות כיצד גם בישראל כבר לא מדובר תמיד רק על חופה וקידושין שנערכים על ידי רב אורתודוקסי. כיום נישואים אזרחיים הם לא דבר מיוחד, ואנו רואים כיצד מדי שנה טסים ישראלים רבים אל מדינות שונות באירופה ושם הם מצליחים לארגן לעצמם טקס מסוים הקושר אותם אחד לשנייה בנישואין אזרחיים.

לכן גם מקרה זה מצריך התייחסות משפטית על מנת שמי שמבקש לפתוח בתהליך של התרת נישואין יוכל לעשות זאת בישראל. הערכאות הרלוונטיות בישראל מבצעות את עבודתן בהתאם למצב זה עד לרגע שבו הן יכולות לענות על מבוקשם של בני הזוג ולאפשר להם להפוך לפרודים ולכאלו שבאמת יכולים ללא כל בעיה או מגבלה למצוא להם שותף אחר לחיים ולנסות את מזלם איתו.


עו"ד גירושין
מקור המאמר:<a href='http://www.articles.co.il/article.php?id=156239'> articles.co.il</a>
האמור אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי
אודות משרד עו"ד נועם קוריס ושות'
·          
מאמרים פרי עטם של צוות משרד עו"ד נועם קוריס
מאמרם מאת עו"ד נועם קוריס
מאמרים מאת עו"ד 
נועם אברהם
מאמרים מאת עו"ד 
נועה מאיר

עו"ד על משרד עו"ד נועם קוריס ושות:

נועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריס
·          













אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה