יום שלישי, 3 בנובמבר 2015

משרד עו"ד נועם קוריס כותב על סוגי הנזקים והערכתם...


סוגי הנזקים והערכתם מאת מאיר סגל משרד עו"ד נועם קוריס...
הנזק שנגרם בעקבות פרסום דיבה הוא בעל שני ראשים:
1.       נזק בלתי ממוני – זוהי הפגיעה בכבוד האדם.
2.       נזק ממוני – זוהי הפגיעה ברכושו של האדם.  






צו הרחקה
נכתב על ידי <a href="https://www.articles.co.il/author/42335">רועי כהן</a>



צו הרחקה נועד לשמור על ביטחונם ולהגן עליהם מפני מי שכנגדו מוצא הצו. צו ההרחקה הוא צו מניעה האוסר על אדם להיכנס לבית שבו גרה אשתו, פרודתו או גרושתו. במקרים מסוימים, בלתי שכיחים, עשוי צר הרחקה להיות מוצא נגד הורים או נגד ילדים.
מאפייניו של צו הרחקה

על פי רוב הצו ניתן במעמד צד אחד בבית משפט לענייני משפחה. אם בית המשפט אינו משתכנע בצדקתה של בקשת הצו הוא מזמן את הצד שנגדו מוצא הצו לדיון על אודותיו.
הצו ניתן לשלושה חודשים וניתן להאריכו עד שנה אחת לכל היותר, במידה שקיימת סכנה ממשית, מיידית, לשלום מי שביקש את הצו ו/או ילדיהם.
אף שהצו עשוי להינתן במעמד צד אחד בלבד, הדיון בו מתקיים במעמד שני הצדדים.
במהותו, צו ההרחקה הוא צו ביניים ואין בהרחקת מי מהצדדים כדי לנשלו מהרכוש המשותף או לגרוע את חלקו בו. הוא צו זמני עד להחלטת בית המשפט.
לצורך הארכת צו ההרחקה ניתן לפנות לבית המשפט.רצוי ומומלץ ביותר לעשות זאת באמצעות עורך דין פלילי המתמחה בנושא צווי הרחקה (צווי מניעה) ומכיר את הפרוצדורה המשפטית ואת האופן שבו ניתן להשיגו או להיאבק כנגדו. נימוק מפורט של הבקשה ותמיכתה בראיות ובתצהיר אמתי מגבירים את הסיכוי שהבקשה תיענה כבר במעמד הגשת הבקשה וטרם הדיון.
עצם הוצאה של צו הרחקה מעיד על פוטנציאל הסיכון הקיים מהימצאות שני הצדדים במתחם אחד., במיוחד כאשר עילת הבקשה היא אלימות פיזית שננקטה כלפי הצד המבקש צד הרחקה. במקרה כזה נדרשות ערנות וזהירות רבה.
מומלץ להסתייע בייעוץ משפטי (חינם!) שבמהלכו תישקל הצדקת הוצאת צו ההרחקה ונחיצותה. חשוב לדעת, שעל מנת לשכנע את השופט להוציא צו הרחקה נדרשות ראיות מוצקות להתנהגות פוגענית, אלימה ומסוכנת.

צו הרחקה ? חשוב וחיוני אך לא די בו
על אף נחיצותו של צו הרחקה במקרים אשר בהם הוא מהווה פתרון מעשי מהיר ואפקטיבי ביותר למניעת המשך היות מגיש הבקשה לצו קרבן של אלימות- לא די בו למיגורה. המטרה העיקרית המיידית היא להסיר לאלתר את האיום הממשי ולהרחיק את המאיים ממרחב המחיה שאותו חלק לפנים עם מי שהגיש נגדו את הבקשה לצו. ברור כי צעד זה, חשוב ומועיל ככל שהוא, לא די בו כדי למגר את תופעת האלימות, לכן נדרשות פעולות נוספות, בין השאר בערכאות משפטיות.

עורך דין רוני ברוש
מקור המאמר:<a href='http://www.articles.co.il/article.php?id=161152'> articles.co.il</a>
האמור אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי
אודות משרד עו"ד נועם קוריס ושות'
·          
מאמרים פרי עטם של צוות משרד עו"ד נועם קוריס
מאמרם מאת עו"ד נועם קוריס
מאמרים מאת עו"ד 
נועם אברהם
מאמרים מאת עו"ד 
נועה מאיר

עו"ד על משרד עו"ד נועם קוריס ושות:

נועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה